Desenvolupament de l’autoestima a l'inici de l'etapa escolar

Autores/as

  • Francesc Sidera Caballero Universitat de Girona https://orcid.org/0000-0001-7107-0450
  • Georgina Perpiñà Martí Universitat de Girona
  • Miren De Tejada Lagonell Universidad Pedagógica Experimental Libertador. Instituto Pedagógico de Caracas.

Resumen

Aquest article pretén estudiar la influència de l’edat i el sexe en l’autoestima dels infants a l’inici de l’etapa escolar. Vàrem administrar l’escala d’autoestima EVA (2015) a 369 nens i nenes de 1r, 2n i 3r curs de primària, i també vam preguntar als i les mestres quina autoestima atribuïen als seus alumnes. Els resultats mostren un lleuger descens amb l’edat en la Satisfacció escolar i, a mesura que augmenta el curs, també baixa l’Acceptació social. A més, les nenes han obtingut una valoració més alta en el factor Autovaloració, que inclou com elles valoren i són valorades pels pares, així com l’autovaloració física. Els nens, en canvi, se senten més acceptats en els jocs i menys tristos en general. Finalment, les atribucions d’autoestima de les mestres mostren correlacions amb les puntuacions d’autoestima dels infants. Es discuteixen les implicacions educatives dels resultats i el paper dels pares i mestres en la millora de l’autoestima dels infants.

Palabras clave

Autoestima, Nens/nenes, Escola primària, Edat

Publicado

27-07-2018

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.